(9) En què consisteix el procés de kafala?

En resum, el procés es divideix en quatre etapes:

  1. Article 15: la família ha de presentar una sol·licitud al jutge tutelar del nen. Aquesta sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació que provi que es compleixen les condicions previstes a l’article 9 (partides de naixement dels sol·licitants, certificat de matrimoni, certificat mèdic, laboral, penals, residència, etc.) y una còpia de la partida de naixement del menor pel qual se sol·licita la kafala.

  2. Article 16: el jutge sol·licita 4 enquêtes (informes) sobre la família:
    1. un de l’autoritat governamental encarregada de menors (assistenta social),
    2. un de l’autoritat governamental encarregada dels assumptes islàmics,
    3. un del representant de l’autoritat (policia judicial), i
    4. un altre del representant del ministeri públic (de la mukataa (ajuntament) i/o de la wilaya (govern regional)).

  3. Article  17: a la vista dels informes, i de qualsevol altre informe que el jutge consideri oportú (per exemple, un informe del Consolat del Marroc a Espanya) el jutge dicta sentencia.

  4. Article  18: Un cop dictada sentència aquesta s’executa fent el lliurament del menor en presència d’un representant del ministeri públic, d’una autoritat local i/o de l’autoritat de protecció social implicada. Així mateix es redacten tres exemplars de la sentència de kafala: un pel jutge tutelar, un altre per la família encarregada de la kafala i un tercer que s’inclou a l’expedient d’execució.

Òbviament, com va dir un consol espanyol al Marroc “això de la kafala no és sota, cavall i rei” i poden sorgir una gran varietat d’entrebancs i complicacions durant el procés.

també et pot interessar:
(1) què és i no és IMA?
(2) què pot fer IMA per tu, i tu per IMA?
(3) Puc fer una adopció (internacional) al Marroc?
(4) vol dir això que no podré adoptar al meu fil?
(5) Quines son les diferencies bàsiques entre kafala i adopció?
(6) Qui pot fer una kafala?
(7) Qui pot ser kafalat?
(8) Com s’aconsegueix la sentència d’abandonament?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s